Lees hier het artikel op de website van Het Kontakt >>

Etos Europaplein Leerdam

Op woensdag 11 december 1996 opende er een nieuwe Etos winkel op het Europaplein, toen nog onder de rook van de Dirk Kleppe B.V. met als eigenaar Adrie Kleppe. In augustus 2005 nam Etos de winkel terug als eigen filiaal. Na een tweetal verbouwingen werd in augustus 2022 de winkel omgeturnd naar de nieuwste ‘look and feel’ huisstijl van Etos.

Laura (51) is op 24-jarige leeftijd gestart bij de Etos-formule. Het begon voor haar als bijbaan, maar al snel werd ze winkelmanager in filiaal Steenweg in Utrecht. Ze heeft haar hart gevolgd door bij Etos te gaan werken, haar zinnen waren eerst gezet op een studie medicijnen. Hoe anders kan het lopen? Bij Etos Europaplein is zij geen vast gezicht in de winkel, maar zorgt zij juist achter de schermen voor ‘haar dames’ en is zij hun aanspreekpunt. Hierdoor is zij eindverantwoordelijk voor het wel en wee van de winkel aan het Europaplein.

Michelle (47) en Denise (26) zijn de vaste gezichten op de winkelvloer. Michelle is moeder van twee jongens van 17 en 19 jaar en misschien is het moederschap wel de reden van haar zorgzaamheid voor haar collega’s. Ze vertelt: “Zo voel ik dit zelf ook echt. Ik ben enorm betrokken bij iedereen en weet vaak precies wat iemand nodig heeft.” Michelle is al 22 jaar werkzaam binnen de Etos-familie en begonnen bij een franchise Etos. Daarna is ze doorgegroeid naar een grotere vestiging. Ze heeft ook als manager gewerkt, maar toen de kinderen kwamen heeft ze die functie neergelegd. Momenteel is ze werkzaam in de nieuwe functie Service & Sales lead (SSL) en hiermee is ze verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op de winkelvloer.

Michelle en Denise werken het langst bij Etos Europaplein en zijn daardoor de vaste gezichten van de winkel. Denise werkt al bij Etos vanaf haar 20ste. Zij gaat ook de opleiding Service & Sales Lead starten. Denise is het langst werkzaam in de winkel in Leerdam West en daarmee een bekend gezicht voor het winkelende publiek. Als je aan Michelle vraagt wat zij het leukste vindt dan is dat toch wel het klantcontact. Ze vertelt: “Een persoon met een goed advies de deur uit laten gaan geeft veel voldoening. Er hoeft echt niet altijd wat gekocht te worden, een luisterend oor bieden en goed adviseren is hetgeen waar ik de meeste voldoening uit haal.”

Vaste klanten worden graag gezien bij Etos Europaplein. Zo vertellen Michelle en Denise over een wat oudere meneer, die om de zoveel maanden het geurtje JOOP kwam halen. De bijnaam opa Joop was dus snel geboren. Ook afvalheld Adrie van Felius is niet weg te denken, want door het ophalen van het karton van de Etos blijft het netjes en opgeruimd in het magazijn. Dit wordt enorm gewaardeerd en ook komt Adrie graag langs voor een gezellig praatje.

Door de verandering in augustus krijgen de dames vaak te horen dat de winkel ruimer oogt. “Wellicht komt dit doordat de ramen nu vrij zijn gemaakt”, leggen ze uit. “De inrichting wordt als fijn ervaren door de klanten. Natuurlijk blijft er altijd een wens om meer verkoopvloer oppervlakte te krijgen, maar dat is toekomstmuziek. Dé innovatie in de winkel is wel echt de Scan & Go kassa, deze staat op de kop van de bestaande kassa’s. Natuurlijk worden klanten geholpen door een van onze medewerkers, maar wie geen vragen heeft kan natuurlijk voor snelheid en gemak gaan en zelf afrekenen. Zo blijven de medewerkers beschikbaar voor het nodige advies.”

Wie bij Etos werkt en wil doorgroeien krijgt hier volop de kans voor. Het is namelijk mogelijk om een landelijk erkend diploma te behalen als assistent drogist of zelfs drogist. Een goede ontwikkeling is dat nu alle studie uren worden vergoed, alsmede de kosten voor de opleiding. Ook mensen die bij Etos werken als bijbaan kunnen e-learnings doorlopen om snel productkennis op te doen. Leuk en leerzaam! 

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.